torsdag 10 februari 2011

Edmans trick

Tidningsmakaren Mats Edman är en person som vet hur han ska få journalisternas uppmärksamhet. ”Dagens Samhälle bedriver åsiktsregistrering! Är du registrerad?” stod det på ämnesraden i det e-postmeddelande han skickade förra veckan. Självfallet var jag tvungen att klicka. Åsiktsregistrering, vafalls?
Det var ett pr-trick för relanseringen av Dagens Samhälle. Tidningen hade kartlagt vilka pr-konsulter som har partibok. Mats Edman har tagit över som vd och chefredaktör på tidningen och nu vill han slå på stora trumman för omgörningen. Givetvis lusläste jag den veckans nummer. Faktiskt inte bara för att jag föll för pr-tricket utan för att han en gång var min chef och jag vet hur duktig han är på att göra tidning. Och vilket humör han har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar